quarta-feira, 14 de fevereiro de 2007

Happy Days - Dias Felizes

(...)WILLIE: [Just audiable]. Win.

[Pause. Winnies´s eyes front. Happy expression appears, grows.]

WINNIE: Win! [Pause]. Oh this is a happy day, this will have been another happy day! [Pause] After all [Pause.] So far.[Pause. She hums tentatively beggining of song, then sings softly, musical-box tune.]
Though I say not

What I may not Let you hear,
Yet the swaying
Dance is saying,
Love me dear!
Every touch of fingers,
Tells me what I know,
Says for you,
It´s true, it´s true,
You love me so!

(Pause. Happy expression off. She closes her eyes. Bell rings loudly. She opens her eyes. She smiles, gazing front. She turnsher eyes, smiling, to Wille, still on his hands and knees looking up at her. Smile off. They look at each other. Long pause.)
Curtain

__

(...)WILLIE: Win.


WINNIE: Win! [Pausa. Oh, que dia feliz terá sido este! [Pausa.] Mais um! [Pausa.] Apesar de tudo [Pausa.] Até agora.[Pausa Winnie exercita-se a cantarolar o princípio da ária gravada na caixa de música. Canta, suavemente]

Que eu não diga,
deixar-te ouvir,
A dança diz,
Ama-me meu amor!
Cada tocar de dedos,
Diz-me o que eu já sei,
Dizer para ti,
É verdade, é verdade,
Tu amas-me!

(Pausa. Expressão feliz. Fecha os olhos. Toque estridente da campainha. Abre imediatamente os olhos. Sorri olhando em frente.Olha à direita, na direcção de Willie que continua de gatas, o rosto levantado para ela. Fim do sorriso. Olham-se um ao outro. Longa pausa.)
Cai o pano

Peça "Dias felizes" de Samuel Beckett

Sem comentários: